<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d22298983\x26blogName\x3dRosygarden\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dSILVER\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://rosygarden.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_US\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://rosygarden.blogspot.com/\x26vt\x3d386779555067991278', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Rosygarden

Just a rose trying to survive in a big and cruel garden...
 

Uğur Böceği...


Ladybird ladybird fly away home
Your house in on fire and your children are gone
All except one and that's little Ann
For she crept under the frying pan.


Çocukken elimize uğurböceği konunca onu uçurucam diye söylediğimiz bir tekerleme vardı. Bloglar arasında gezerken İngilizcesini buldum. Çok hoşuma gitti:) Türkçesi nasıldı?

Uç uç böceğiii
Annen sana terlik pabuç alacak

gibi bir şeydi sanırım. Devamını hatırlayamadım :( Bu İngilizce tekerlemeyi bulduğum blogta ayrıca uğur böcekleri ile ilgili batıl inançlardan da bahsetmiş. Mesela Kuzey Avrupa'da bazı bölgelerde uğur böceğinin üzerlerine konduğunda dileklerinin gerçekleşeceğine inandıkları yazıyordu. Ama benim en çok hoşuma giden batıl inanç başka:) Orta Avrupa'da bir genç kızın eline uğur böceği konması o yıl içinde o kızın evleneceğini gösterirmiş. Nerde benim uğur böceğim :) Hemen bir uğur böceği bulmam lazım :P Bu mevsimde de nerde bulucam ki :)

Neyse işte böyle...

Kaynakça:


Yukarıdaki bilgiler aşağıdaki adresteki blogtan alınmıştır:



Yukarıdaki resim de aşağıdaki adresten alınmıştır:

« Home | Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »

At Monday, February 26, 2007 3:35:00 PM, Anonymous Anonymous said...

U çtun gittin ansızın
G erçek üstü aşklara
U çurtmanın renksiz kanadında
R engini aldı bulutlar teninin
B i ben kaldım gökyüzünden uzak
Ö lüm koynumda uyurken sense çok ırak
C emresiz kaldı gönül yurdum
E vvelsiz ahirsiz...
G ülemem ki ey Sevgili sensiz
İ smin bal tuttu dudaklarımda peteksiz
M……. denen biri yaşar meçhullerde sessiz ve Sensiz..    



At Monday, February 26, 2007 3:36:00 PM, Anonymous Anonymous said...

ugurböceğim daha gelmedi..ya senin?    



At Tuesday, February 27, 2007 8:15:00 PM, Blogger rosygarden said...

no woman no cry,
şiir hakkaten guzel. Benim de ugur bocegim henuz gelmedi. daha ne kadar bekleyecegiz Allah bilir :) Ben umudumu yitirdim artık beklemiyorum :(    



» Post a Comment
 

Powered by Blogger
make money online blogger templates

   





© 2006 Rosygarden | Blogger Templates by Gecko & Fly.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.
Learn how to Make Money Online at GeckoandFly