<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d22298983\x26blogName\x3dRosygarden\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dSILVER\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://rosygarden.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_US\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://rosygarden.blogspot.com/\x26vt\x3d386779555067991278', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Rosygarden

Just a rose trying to survive in a big and cruel garden...
 

Bayram "ı"ları...


Bayram tebriği, bayram mesajı, bayram telaşı, bayram sıkıntısı, bayram kalabalığı, bayram temizliği, bayram yemeği, bayram gezmeleri, bayram harçlığı, bayram alış verişi..... Bayram "ı"ları bitmek bilmez. Herkesin bayramlar için söyleyeceği bişeyleri mutlaka vardır. Artık yaş itibariyle ben kendim bile "Ah nerde o eski bayramlar demeye" ha başladım ha başlıcam:) Ama cidden artık yetişkin olduktan sonra insan, asıl bayramın çocuklar için olduğunun, aslında bayramın gerçek neşesini ve keyfini çocukluğunda çıkardığının farkına varıyor.

Ben ne yazık ki hayatındaki mutlu anları hatırlayabilen biri değilimdir ama mesela çocukluğumdaki bayram sevincimi hala hatırlıyorum. Hele bayram harçlıklarımı, sonra bayramlık alış verişlerimizi hiç unutmuyorum. Mesela bir bayramda babam bana süper gıcır gıcır pembeli beyaz bir spor ayakkabı almıştı hem de markalı falandı :) O ayakkabıları hala unutamam. Sonra bir bayramda kardeşimle bana kot pantolon almışlardı onu da hatırlıyorum :) Bunlar güzeldi de yıllar geçtikçe çocuk ruhumdaki bayram sevinci sönmeye başladı. Önce büyüdüğümüz için artık bayram haçlıklarımız güme gitti :) Sonra bayramlıklar alınmamaya başlandı. Sonra büyüdükçe çocuk olmak hakkımız elimizden alındı sanki. Sonra büyüdükçe anladım ki bayramlar bizim için o kadar da özel günler değillermiş. Bütün bunlarda kötü bayram hatıralarının izleri var tabi. Hiç unutmam bir bayramda annemle babam benim yüzümden kavga etmişlerdi. Ben sabah erkenden dayanamayıp komşularla bayramlaşmak için dışarı çıkmıştım. Babam da annem bana izin verdi diye kızmıştı. Bu saatte çocuğun ne işi var dışarda, herkesi rahatsız edecek falan diye kızmıştı.

Bayramlar gibi özel günler geldiği zaman bugünlere özel bişiler olmasını bekliyorum. Hani bugünü diğerlerinden ayıracak, zihninde ve anılarında bugünü sana hatırlatacak güzel bir gün olarak geçmesini bekliyorum. Ama gel gelelim öyle olmuyor. Bazen bu özel günler diğer günlerden bile daha kötü geçiyor. Üst üste yaşanan hayal kırıklıklarından sonra anlaşılıyor ki aslında bu özel günler o kadar da özel değil belki de. Belki de hata bende. Bilmiyorum. Böyle özel günlerde farklı birşeyler olmasını, çok mutlu olmayı beklemek hata belki de. Beklentilerimiz ne kadar yüksek olursa hayal kırıklıklarımız da o kadar derin ve büyük oluyor malesef. Neyse herşeye rağmen burdan herkesin mübarek Ramazan Bayramını tebrik ediyorum.


Herkese hayırlı bayramlar....



NOT: Bu arada resimdeki şekerlere bayıldım. Baktıkça ağzım sulanıyor. Bir arkadaşım bayram tebriği maili birlikte göndermiş. Süper şekerler dimi :)
« Home | Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »

At Saturday, November 11, 2006 2:48:00 PM, Blogger ladybird said...

Evet sekerler super:)
son postuna yorum yazmak istedim ancak yortum sayfasi acilmiyor.

Sabir ile ilgili dun gece degerli hocalarimizin konusmasini dinledim. bilsek de tekrarlandiginda insan hevesleniyor.
sabrin cesitleri vardir.. musibetlere karsi sabir, allaha ibadetlerde sabir, gunahlara girmemek icin sabir..

Cenabi hak bize bu sabri bu 3 yerde kullanmak icin mukellefiz. Din de bunlardan ibarettir. Sabir nasil bir seydir? Hic bir sey yapmadan yerinde oturup beklemek sabir degildir, sabir bir aksiyondur, o anda yapilmasi gereken neyse onu yapmaktir.. dua ile namaz ile yardim talep etmeli. Sonucu allahtan istemeli, burada dua ve namaz aksiyondur..

Mesela; ibadetlerde sabir; ramazanlarda teravih namazi kildik, sabri gerektiren bir sey, burada sabir; sabrin biter bu namazi kilamam der giderseniz itaat gerceklesmez..

5 vakit namaz; sabah kildik, oglen kildik, ikindi kildik vs vs ertesi gunu kalkdik gene ayni, omre bakildiginda belki 1000 rekat 100 bin rekat namaz.. hepsini dusundugumuzde cok geliyor..

ama parca parca kilindiginda ve vakit namazi bitene kadar sabrini kullaninca o kadar zor gelmiyor. ogleden ikindiye cikmaya garanti yok, o zamanda sabri kullanacaksin, vakit vakit paylasildiginda herkes kullanabilir.. cenabi hak kimseye tasiyamayacagi kadar yuk yuklemez yuklersede tasiyacak kadar genis sabir verir..

Allah (c.c) sabredenleri sever..Mahbubiyet makamina yukseltir..    



At Monday, November 13, 2006 2:32:00 AM, Blogger Suleyman Ve Ben said...

Merhaba rosygarden,

Bayram seker resimler cok guzel.

Bayram sonra nasilsin?

Cok guzel hafta dilekler senin icin,

Gorusuruz,

Suleyman.    



At Thursday, November 16, 2006 6:08:00 PM, Blogger rosygarden said...

Sevgili ladybird,
Yazdığım yorum için çok teşekkür ederim. Gerçekten bana iyi geldi. İnsan neyi ne kadar iyi bilse de başka ağızlardan bazı şeleri duymak bazen gerçekten çok rahatlatıcı oluyor. Bu bakımdan teşekkür ederim. Yazdıkların gerçekten çok işe yaradı. Buarada son post um havaya uçmuş :) Yerinde yerler esiyor. Ben de son günlerde ilgilenemedim blogumla, ne oldugunu anlayamadım. Galiba çok isyankar bir post olmuştu Rabbim de kaldırdı :) Hakkaten noldu bu posta ya??

Sevgili Suleyman,
Baramdan sonra biraz moralim bozuldu ama şimdi iyiyim. Sordugun icin tesekkur ederim. Senin blogunu da bu aralar takip edemedim. Sen de iyisindir inşallah.En yakın zamanda görüşmek üzere...    



At Thursday, November 16, 2006 10:04:00 PM, Blogger ladybird said...

sevindim. simdi de benim rahatlatici sozlere ihtiyacim var:) ya da ruhumu tazemem gerekiyor..

son postun yorum yazarken duruyordu, sonra tekrar baktigimda ucmustu:) herseyde bir hayr vardir..

sevgiler..    



At Friday, November 17, 2006 5:52:00 PM, Blogger rosygarden said...

sen de dertlisin yani? Hmm belki demli bir bardak çay iyi gelir...
Belki bu dünyanın herşeyiyle fani oldugu gibi dertlerinin de gelip geçici oldugunu duymak iyi gelir...
Ya da en iyisi tekrar bir sohbete gitmek iyi gelir, belki içini rahatlatacak bişiler duyarsın, öğrenirsin...
Velhasıl bu dünya hayatı zor yaw. Allah hepimizin yardımcısı olsun.    



At Tuesday, November 21, 2006 2:25:00 PM, Blogger ladybird said...

I've got a vid for u:) come and c it..;)    



» Post a Comment
 

Powered by Blogger
make money online blogger templates

   





© 2006 Rosygarden | Blogger Templates by Gecko & Fly.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.
Learn how to Make Money Online at GeckoandFly