<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d22298983\x26blogName\x3dRosygarden\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dSILVER\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://rosygarden.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_US\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://rosygarden.blogspot.com/\x26vt\x3d386779555067991278', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Rosygarden

Just a rose trying to survive in a big and cruel garden...
 

99 Esma 99 Dua...

Senai Demirci'nin "99 Esma 99 Dua" adlı kitabını okumaya başladım. Genelde kitap okurken bir bağlam içinde olması kitabı daha kolay hatırlamama yardımcı oluyor. Örneğin hikaye kitaplarını buyüzden okusam da hikayelerini hatırlayamıyorum. Ya da ne bilim fıkra anlatamıyorum. Şiir ezberleyemiyorum. Bişileri hafızama tutabilmek için bir mantık çizgisine ya da bir olay sırasına oturtmam gerekiyor. Neyse işte bu kitap da sürekli baş ucunuzda tutup okumanız gereken bir kitap en azından benim için öle. Çünkü duaları ezberleyemiyorum. Dualar çok güzel ama ben hatırlayamıyorum :( Benim de aklıma blogumda duaların en hoşuma giden bölümlerini paylaşmak geldi belki böylelikle ezberlemeyi de beceririm. Hem benim Ladybird'den ne eksiğim var ama dimi :) Her cuma ne güzel faydalı sözler, dualar, hadisler, ayetler yazıyor. İngilizce olunca nedense beni daha çok etkiliyor:) Tuhaf ama öle işte :) Ben de Ladybird'ü örnek aldım, bu güzel dualardan bazılarını arada sırada burda yazıcam inşallah vesselam...

Not: Ladybird şaka yaptım sakın bana kızmayasın. Hakkını helal et nolur...

İşte ilk alıntım. Duanın hepsi uzun olur diye en çok hoşuma giden, en çarpıcı yerlerini alıntılıyorum:

Melik
...
Ellerim elimde değil.
Ellerimi elinde tutan Sensin.
Varlığım bana ait değil.
Varım yoğum Senin.
...
Sahibim Sensin.
Ben bana yetmiyorum.
Gün be gün eriyorum.
Mülküne dahil eyle beni.
« Home | Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »

At Monday, December 11, 2006 11:39:00 PM, Blogger ladybird said...

Bu kitabi okumayi bende istiyorum ancak burada bulunmuyor. Su an Senai hocamizin "ve ask evliligin ellerinden tuttu" adli kitabini okuyorum. Arkadasimin hediyesi yoksa bunu da burada bulamazdim. Daha dogrusu burada yeni bir kitapci acildi fakat fiyatlari cok yuksek. Kitap icin deger ama Tr'ye geldigim zamanlar aliyorum nasil olsa diye acil durum olmadikca listemi erteliyorum. Evde okumam gereken yiginla kitap duruyor.

Hakkim varsa helal olsun. Sana kizar miyim hic, ask olsun. Kitabin butun bolumunu yavas yavas yayinlarsan zevkle okurum :)

Duaya amin diyorum. Senai hocanin konusmasinida zevkle dinlerim. Annem babam lokum gibi adam, bal damliyor dilinden konusurken der hep. MasaAlllah diyelim.

Takipteyim ;)

Askla.. :P    



At Tuesday, December 12, 2006 5:58:00 PM, Blogger rosygarden said...

Bu benim Senai Demirci'nin okuduğum ilk kitabı. Bakalım bunu bitirirsem diğerlerine de geçerim inşallah. ooo sen okuyacaksan o zaman elimden geldiğince duaları burda yazmaya çalışcam :P
Görüşürüz..    



At Saturday, December 23, 2006 8:48:00 PM, Anonymous Anonymous said...

Nerede bir güzel sohbet, tatlı bir muhabbet ve DUA varsa, "gönül pınarı" da orada akmak ister. Onun içn bloglar arasında dolaşıyorum. Her gördüğüm gönül kapısını çalarak destur istiyorum. Efendim destur olursa, iki kelam da ben sarfetmek isterim.
Cenab-ı Hak, "DUANIZ OLMASA NE DEĞERİNİZ VAR" diyor. İnsan ancak dua ile kulluğunu izhar eder ve böylece mahlukatın en şereflisi payesini kazanır. Dua, özgürlüğün göstergesidir. Yani kul olmanın hazzını yaşamaktır. Allah'a kul olan ise, başka hiçbir şeye boyun eğmez, teslim olmaz, zillet içine düşmez. Böylece hakiki hürriyetini elde eder.
"İnsanlar ancak abdullan olunca hür olurlar"
Ben de bu hürriyet duyguları ile kaleme aldığım bir şiiri burada takdim ediyorum. Rabbim hakkımızda hayırlı olan fiili ve kavli dualarımızı boş çevirmesin diyorum efendim.

FIRSAT VE ALLAHIM
Yarab, nurun ile yıkansın kalbim,
İlim ver kendimi bilecek kadar.
Gönlüm genişlet, genişlet Rabbim,
Bütün mahlukatı sevecek kadar.

Metanet ver, sabır olsun ilâcım,
Kanaat servetim, namaz mi'racım,
Hem nârına, hem nuruna muhtacım,
Işık ver önümü görecek kadar.

Selâvatı eksik etme dilimden,
Şefaat eylesin, tutsun elimden,
Sevdir Habibini can-ı gönülden,
Yoluna canımı verecek kadar.

Günahtan arındır, çıkar temize,
Azrail konmadan penceremize,
Ne olur Allah'ım fırsat ve bize,
Son nefeste ALLAH diyecek kadar.

Bizim fakirhaneye de beklerim efendim    



At Monday, December 25, 2006 7:50:00 PM, Blogger rosygarden said...

Gönül Pınarı
Hoşgeldiniz. Destur sizin. Güzel yorumunuz ve şiirinizi paylaştığınız için teşekkür ederim.Her zaman bloguma beklerim...    



At Sunday, December 31, 2006 1:32:00 PM, Blogger ladybird said...

Eid mubarak. :)    



» Post a Comment
 

Powered by Blogger
make money online blogger templates

   





© 2006 Rosygarden | Blogger Templates by Gecko & Fly.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.
Learn how to Make Money Online at GeckoandFly